Керування колишніми колегами: як це зробити

Вас підвищили в підрозділі, і ви стали начальником для своїх колег? Як керувати тими, з ким учора ви були на рівних? Менеджери ТОВ «БіномКрафт» поділилися тим, що потрібно і що не можна робити в такій ситуації.

Звичайно, ви можете рухатися за інерцією: як вийде, так і вийде. У кращому випадку ви все будете занадто довго адаптуватися до нових ролей, втрачаючи продуктивність; у гіршому випадку ця інерція призведе до провалу. Серйозні зміни вимагають дій. Ваше перше завдання - завоювати авторитет. Якщо вас усі поважали як колегу і фахівця, то про це можете забути. Управлінський авторитет доведеться здобувати з нуля.


Що обов'язково і регулярно потрібно робити, коли ви стали керівником для своїх колег

Контроль. Управління реалізується через контроль. Не потрібно цього уникати. Реалізуйте цю управлінську функцію за чітко визначеними критеріями і термінами. Контроль - це і є управління. Тільки не перестарайтеся. Це не дасть нічого хорошого.


Оцінка. Регулярно давайте зворотний зв'язок як закріплювальний (позитивний), так і коригувальний. Тепер це ваше завдання. Якщо ви не будете цього робити, у співробітників не буде приводу ставитися до вас як до керівника. Ви можете оцінювати чужу роботу тільки з позиції вище. Таким чином ви формуєте свій авторитет. При цьому не оцінюйте самих співробітників, а тільки результати роботи, рекомендують фахівці ТОВ «БіномКрафт».


Подяка. Говоріть співробітникам «дякую» навіть за ту роботу, яка входить до їхньої посадової інструкції. Коли ви дякуєте, то показуєте, що помічаєте добре виконану роботу. Це важливо, щоб вас сприймали як управлінця.

Чого не можна робити після підвищення
Жаліти себе. Не можна показувати, що вам дуже важко, бо ви ж тепер керівник, а це важка робота. Однак ви самі на неї погодилися. Припиніть себе жаліти. Так, буває важко, але ви з цим упораєтеся. Якщо захочете. Керівники зі слабкою управлінською позицією намагаються викликати до себе жалість, щоб можна було швидше домовитися зі співробітниками. Але якщо це і працює, то тільки проти вас: ніхто не хоче, щоб ними керувала жалюгідна людина. Лідером вважають тільки сильних керівників, здатних справлятися з проблемами.

«Вмикати начальника». Не можна «вмикати керівника», раптово демонструючи владу. Такі напади вбивають авторитет, а не нарощують його.
Робити вигляд, що нічого не змінилося. Коли вас підвищили, а у співробітників з'явився новий керівник у вашій особі, не можна робити вигляд, що для всіх вас усе залишиться незмінним. Потрібно адаптуватися до нових обставин. Продовжуючи вдавати, що нічого не змінилося, ви стаєте схожими на людину у відчаї, яка просто не знає, що робити.

Намагатися догодити всім. Керівник ухвалює рішення, і вони не завжди подобаються кожному співробітнику. Тому думайте про справу, а не про стосунки.

Різко все змінювати. Ви стали начальником і захотіли все кардинально змінити. Не потрібно робити це одразу. Ваше перше завдання - не зруйнувати те, що вже працює. Якщо перед вами не стоять цілі, пов'язані з терміновими змінами, то спочатку адаптуйся в наявній системі, а потім починайте перебудовувати.

Демонструвати особливе ставлення. У вас не повинно бути ні улюбленців, ні ізгоїв. Фахівці ТОВ «БіномКрафт» радять бути об'єктивними та справедливими.

Щоб адаптуватися на новій посаді необхідно вчитися бути начальником. Про якості хорошого керівника ви можете прочитати в одній із наших попередніх публікацій: https://binomcraft.com.ua/ua/blog/four-traits-of-good-manager
Інші статті БіномКрафт Україна
Зв'язатися з нами
Пошта:
Адреса:
Україна, 61017, Харківська область, місто Харків, вулиця Сіриківська 1
Тел: