Унікальна торгова пропозиція. Ефективні формули

В офлайн і онлайн магазинах продають мільйони різних товарів. Багато торгових майданчиків пропонують однакові або схожі товари. Унікальна торгова пропозиція - це відмінна риса, яка робить ваш бізнес кращим за конкурентів. Це особлива вигода, яка виділяє ваше підприємство порівняно з іншими. Фахівці Біном КРАФТ розповіли про те, для чого необхідно розробляти і як правильно складати унікальну торговельну пропозицію (УТП).

З назви "унікальна торгова пропозиція" одразу стає зрозуміло, що це саме та "фішка", яка має привернути до вас увагу покупців. УТП показує, чим ваші товари або послуги відрізняються від аналогічних або схожих офферів конкурентів. Місія УТП - викликати у ваших клієнтів приблизно такі думки: "Це саме те, що мені потрібно", "Це те, що я куплю". Однак не перестарайтеся з унікальністю. УТП не має виглядати надто чарівно і нереалістично. Вона має бути актуальною, конкретною, ясною, чіткою та однозначною.


На що слід звернути увагу під час розробки УТП

  • Насамперед визначте сильні сторони вашого продукту. Яку проблему він вирішує? Чому його купують?
  • Унікальність вашої пропозиції має бути важливою не тільки для вас. Вона має бути значущою насамперед для клієнта. Проаналізуйте, що вони вважають дійсно важливим.
  • Проведіть живе інтерв'ю з клієнтами або підписниками. Дізнайтеся, за якими критеріями вони вас обрали. Також можна опитати клієнтів за допомогою онлайн-анкети.
  • Проаналізуйте, які УТП використовують конкуренти. Це необхідно для того, щоб уникнути повторів.
  • Створіть для кожного сегмента цільової аудиторії свою унікальну пропозицію.
  • Унікальність має посилювати вашу пропозицію на тлі конкурентів.
  • Ви повинні мати можливість забезпечити цю унікальну перевагу.
Менеджери БіномКрафт Україна рекомендують ефективні формули для складання унікальної торговельної пропозиції

Продукт/компанія/послуга + вигода
УТП такого виду розробляти найскладніше. Потрібно досконально розуміти клієнта, знати його вигоду і критерії вибору. Приклад: "Привеземо обід гарячим або безкоштовно".

Продукт/компанія/послуга + "БЕЗ" + страх клієнта
Перш ніж складати УТП за цією формулою, необхідно проаналізувати, яких саме проблем або неприємностей бояться ваші клієнти. Приклади такого УТП: "Лікування зубів без болю", "Доставка без запізнень".

Продукт/компанія/послуга + перша + друга властивість
Наприклад, якщо ви керуєте магазином одягу, то УТП може звучати так: "Жіночий одяг з безкоштовною доставкою та приміркою".
Продукт/компанія/послуга + особливість
Яскравий приклад створення УТП за цією формулою: "Шоколад тане в роті, а не в руках".

"Саме" + продукт/компанія/послуга
Знайдіть у вашій компанії най-най і розкажіть про це споживачеві. Наприклад, "Найтриваліша гарантія на смартфони в усій країні".

Продукт/компанія/послуга + додаткова цінність
Таким прийомом ви посилите значущість продукту для зацікавленого покупця. Наприклад, "Піца зі смачними бортиками".

"Єдиний" + продукт/компанія/послуга + відмінність + локація
Якщо ви хочете використовувати цю формулу, то маєте переконатися, що ваш товар/компанія/послуга справді єдина в регіоні, місті або на конкретній вулиці.
"Якщо" + "то"
Це найпростіше, але при цьому найефективніше рішення. Просто скажіть клієнту, що якщо бажаного результату не буде досягнуто, то ви повернете гроші/переробите безплатно/зробите подарунок. Простий приклад: "Якщо вам не сподобається кава, ми переробимо безкоштовно". Цю формулу досить часто використовують фахівці ТОВ БіномКрафт у рекламних кампаніях.

Пам'ятайте, що кожна ваша вдала УТП через деякий час буде в тому чи іншому вигляді використана конкурентами. Тому неможливо все життя користуватися однією унікальною пропозицією. Ви маєте завжди працювати з клієнтами, знати про їхні інтереси та страхи, щоб використовувати цю інформацію для створення нових УТП.
Інші статті БіномКрафт Україна
Зв'язатися з нами
Пошта:
Адреса:
Україна, 61017, Харківська область, місто Харків, вулиця Сіриківська 1
Тел: