Отже, уявімо, що ви впровадили у своїй компанії систему KPI. Минув рік, але система не працює в правильному напрямку або взагалі дає негативний результат. Таке відбувається в компаніях, які копіюють чийсь досвід. Наприклад, власник повернувся з бізнес-тренінгу натхненний новою інформацією. Він дає доручення швидко впровадити систему KPI. Як це зазвичай відбувається? Отриману на тренінгу модель намагаються без будь-якої адаптації застосувати в компанії. При цьому не враховують безліч підводних каменів, а вони є завжди. Як зрозуміти, що система не працює?
Ніхто не отримує бонуси
Проаналізуйте статистику бонусних виплат за рік у динаміці по місяцях і за показниками менеджерів. Якщо майже ніхто не отримував бонусів за KPI, значить, система не працює. Її впроваджують не для економії фонду оплати праці, а для досягнення результатів, які необхідні компанії.
Якщо результати є, отже, мають бути і премії. А якщо їх немає, відповідно, поставлені цілі не досягаються. Можливо, ви вибрали не ті критерії або встановили некоректний план для менеджерів. Таких самих помилок припускалися в перший рік роботи в БіномКрафт Україна.
Крім того, не виключений варіант, що всі менеджери слабкі й не в змозі досягати поставлених цілей. Однак на практиці така ситуація трапляється вкрай рідко. У будь-якому варіанті компанія програє, і це прорахунок керівництва, а не менеджерів. Причина, найімовірніше, в неадекватно завищених і свідомо нездійсненних показниках. План завжди має бути амбітним, але при цьому досяжним.