Помилки при впровадженні системи KPI

Впровадження системи KPI може призвести як до позитивних, так і до негативних результатів економічної діяльності компанії. Прорахунків може бути багато. Фахівці Біномкрафт аналізують найпоширеніші з них.

Отже, уявімо, що ви впровадили у своїй компанії систему KPI. Минув рік, але система не працює в правильному напрямку або взагалі дає негативний результат. Таке відбувається в компаніях, які копіюють чийсь досвід. Наприклад, власник повернувся з бізнес-тренінгу натхненний новою інформацією. Він дає доручення швидко впровадити систему KPI. Як це зазвичай відбувається? Отриману на тренінгу модель намагаються без будь-якої адаптації застосувати в компанії. При цьому не враховують безліч підводних каменів, а вони є завжди. Як зрозуміти, що система не працює?


Ніхто не отримує бонуси

Проаналізуйте статистику бонусних виплат за рік у динаміці по місяцях і за показниками менеджерів. Якщо майже ніхто не отримував бонусів за KPI, значить, система не працює. Її впроваджують не для економії фонду оплати праці, а для досягнення результатів, які необхідні компанії.


Якщо результати є, отже, мають бути і премії. А якщо їх немає, відповідно, поставлені цілі не досягаються. Можливо, ви вибрали не ті критерії або встановили некоректний план для менеджерів. Таких самих помилок припускалися в перший рік роботи в БіномКрафт Україна.


Крім того, не виключений варіант, що всі менеджери слабкі й не в змозі досягати поставлених цілей. Однак на практиці така ситуація трапляється вкрай рідко. У будь-якому варіанті компанія програє, і це прорахунок керівництва, а не менеджерів. Причина, найімовірніше, в неадекватно завищених і свідомо нездійсненних показниках. План завжди має бути амбітним, але при цьому досяжним.

Усі отримують премії
Планові показники можуть бути як занадто високими, так і занадто низькими. У такому разі всі менеджери отримуватимуть премії за KPI. Якщо у вашій компанії саме така ситуація - значить, керівництво визначає свідомо занижені планові показники.

Інша причина того, що всі менеджери отримують бонуси - після завершення розрахункового періоду плани підганяються під факт. Це найнебезпечніша ситуація - таким чином руйнується вся суть системи KPI. Ніхто не буде напружуватися для виконання плану, розуміючи, що його потім просто змінять згідно з фактом виконання.
Показники KPI існують окремо від цілей компанії
Найголовніша помилка - KPI не прив'язаний до цілей компанії. Якщо ви не зафіксували хоча б річні цілі і не сформулювали стратегію, то система KPI взагалі втрачає сенс.

KPI - це інструмент реалізації стратегії. Наприклад, ви як власник хочете збільшити частку ринку, яку займає компанія. Але при цьому всі показники KPI у вас націлені на збільшення чистого прибутку. Природно, менеджери працюватимуть для отримання свого бонусу. Не варто дивуватися, що частка ринку компанії не зростає і нові території не освоюються. Менеджери отримують бонус за зростання прибутку, а не за розширення частки ринку.
Серед інших прорахунків можна виділити відсутність гнучкості системи KPI. Компанія розвивається, змінюються стратегічні та тактичні цілі, можливості та загрози, тому KPI мають реагувати на ці зміни.

Ще одна поширена помилка - впровадження КПІ без моделювання. Слід ретельно прорахувати, до чого може призвести постановка завдань менеджерам за тими чи іншими показниками. Критерії ефективності роботи мають бути збалансованими. Інакше цілком імовірна поява перекосу в бік того чи іншого економічного показника, що може обернутися проблемами.

Якщо у вашій компанії виникли труднощі при впровадженні КПІ, звертайтеся в ТОВ БіномКрафт. Ми поділимося досвідом побудови правильної мотивації в колективі та допоможемо створити індивідуальний план для вашої компанії.
Інші статті БіномКрафт Україна
Зв'язатися з нами
Пошта:
Адреса:
Україна, 61017, Харківська область, місто Харків, вулиця Сіриківська 1
Тел: