Не існує простої й однозначної відповіді на це запитання. Асортимент, накладні витрати, конкуренція, стратегія ціноутворення та багато інших чинників впливають на маржу.
Пастка, в яку потрапляє чимало ритейлерів: прибуток збільшується, і здається, що з бізнесом усе гаразд. Те, що у вас підвищився продаж насправді нічого не означає!
Лише розрахувавши маржу, можна точно визначити, чи отримуєте ви прибуток, або, навпаки, ви в "мінусі", чи приносить бізнес прибуток, або зазнає збитків.
Коливання прибутку в комерції може бути пов'язане з нестабільністю ринку, раптовою зміною попиту, появою нового конкурента. Ритейлери зазвичай скаржаться, що при масштабуванні бізнесу вони починають менше заробляти, хоча раніше, за певних середніх значень вони отримували більше.
Під час планування бізнесу та вибору ніші менеджери БіномКрафт Україна пропонують орієнтуватися не на те, скільки ви можете заробити під час продажу однієї одиниці товару, коли у вас ще немає витрат. «На березі», формуючи бюджет, варто прораховувати: скільки одиниць, за якою ціною, як, кому, коли та де потрібно продати.
Як розраховують маржу?
Починаючи бізнес, багато хто припускається великої помилки - рахувати маржу на одиницю товару. Це можна робити тільки в разі разового продажу. Якщо основа розрахунку - прибуток за одну одиницю товару, можна опинитися в ситуації, коли бізнес став складнішим (з'явилися накладні витрати), і всі витрати (початкові та додаткові) доведеться додавати до собівартості. А це докорінно неправильно.
Рахуємо витрати
Для того, щоб збільшити прибуток, потрібно зменшити постійні та змінні витрати. Постійні витрати поглинають прибуток і залишаються незмінними незалежно від того, скільки продажів ви здійснюєте, тоді як змінні витрати збільшуються з обсягом продажу. Розраховуючи маржу потрібно враховувати: - початкові витрати, - постійні витрати (оренда приміщення, заробітна плата, витрати на електропостачання) - змінні витрати (відсоткова ставка банку, податки, заробітна плата)
Що таке «гарний прибуток» інтернет-магазину?
Маржа валового прибутку зазвичай становить 40%. Якщо цей показник не перевищує 10%, то він вважається середнім, 20% - гарним, а 5% - низьким. Маржа чистого прибутку варіюється в діапазоні 3-10% і залежить від того, чим займається бізнес. Норма прибутку відрізняється від галузі до галузі. Успішні ритейлери та їхні інтернет-магазини отримують у середньому 41,5% валового прибутку та 7,3% чистого прибутку, згідно з даними NYU Stern School of Business.
Аналіз
Щоб отримати повну картину прибутковості інтернет-магазину, потрібно знати як дані валового прибутку, так і показники чистого прибутку. Наприклад, якщо компанія має високий валовий прибуток, але низький чистий прибуток, то найімовірніше їй доведеться знизити високі накладні витрати. З іншого боку, за низьких показників валового прибутку та високого чистого прибутку, компанії, швидше за все, доведеться переглянути ефективність тих чи інших процесів.
Якщо валовий прибуток становить 25%, а щомісячний - $10 000, то, таким чином, на місяць компанія заробляє $2 500. Іншими словами, бізнес утримуєте 0,25 долара за кожен долар отриманого прибутку.
Якщо валовий прибуток вашого інтернет-магазину зменшується, потрібно міняти постачальників, шукати дешевший товар, підвищувати ціни на продукцію, зменшувати витрати на маркетинг та/або знижувати витрати на персонал. Методики оцінки маржі в ритейлі, розроблені Біном КРАФТ, надають змогу швидко виявити та виправити помилки в розрахунку валового та чистого прибутку підприємства замовника. Ми проводимо детальний аналіз витрат і допомагаємо знижувати затрати.
Валовий прибуток (gross margins) Існує кілька різних засобів задля розрахунку маржі в роздрібній торгівлі. Найчастіше аналізують валовий прибуток - співвідношення між виторгом і собівартістю проданих товарів. Для її розрахунку з роздрібної вартості віднімають собівартість проданих товарів.
Маржа валового прибутку визначає скільки грошей залишається у вашому бізнесі після врахування витрат на продукцію, але без урахування витрат.
Собівартість - це витрати, пов'язані безпосередньо з товаром: витрати на зберігання, вартість доставлення клієнтам, маркетинг, розробка сайту, податки та орендна плата.
Чистий прибуток (net margin)
Інший засіб розрахунку маржі в ритейлі - це чистий прибуток, різниця загальних прибутків і сумарних витрат. Маржа чистого прибутку є остаточним показником прибутковості. Маржа чистого прибутку = [(Виторг - Собівартість - Операційні та інші витрати - Відсотки - Податки) / Виторг] * 100
Націнка Ритейлери компанії БіномКрафт вважають за краще рахувати націнку замість маржі. Націнка - це різниця між собівартістю товару та вартістю продажу, поділена на собівартість. Таким чином, якщо товар коштує $10, а продається за $15, то його націнка становить 50%.
Абсолютні значення маржі та націнки найчастіше однакові, а от відсоткові - завжди різні. Націнка використовується в контексті закупівельної вартості, а маржа - відпускної (продажної) вартості.